2010-07-02

tummen ur

Som vanligt ska det vara ett jäkla bök för frk Lindholm att få den berömda tummen ur.
Den tilltänkta hemresan som samfaller med kära Trästocksfestivalen blev helt plötsligt 1000kronor och en bussresa Umeå-Skellefteå och en dag off from workwork mer än tänkt.
Vilket får mig att tvivla ifall jag verkligen ska genomföra skiten. Dock känner jag mig själv så pass väl vid detta laget, att jag med säkerhet vet att jag skulle slita hår, naglar och lemmar av mig om jag väl satt fast här på Osterhaus gate när kalaset på hemmaplan går av stapeln, dessutom med vetskapen att jag hade kunnat vara there and not here.
Nu måste bara chiefen än en gång smörjas för att detta ska kunna gå i lås. Vem vet, innan jag har pusslat färdigt kanske resan hamnar på en hel månadslön? Men lik förbannat ska jag hem näst sista helgen i Juli.

Sa någon WayoutWest och Halmstadbesök i Augusti förresten?
-Hej studielån!

Inga kommentarer: