2010-07-01

när man minst anar det..

..så slår den till, Grinigheten. Helt plötsligt är allt illa.
De utmärkta paltarna från Farmora hemma på Jörnsvägen känns all of a sudden som en för mycket och gjorde mig plufsig istället för mätt och belåten.
Jag blir grinig av det faktum att jag fått 8190nok i restskatt och måste agera ifall jag inte ska måsta betala igen den summan. Devillsäga, ställa mig i dendär förbenade kön utanför skatteetaten och bringa jävulen.
Det är bajsigare än bajsigast att jag reade ut min P&L-biljett för halva priset och att någon random 14åring dansar conversen av sig nu på Borlänges gator till tonerna av sommarsolen, samtidigt som jag är stuck at Karl-Johan, i en tvärhet lokal som saknar uv-strålar, aircon och festvalfeeling.
pojkar är bajs.
det är totalt omöjligt att hitta ett boende i åre, och känns totalt omotiverande att söka efter denna nål i höstacken since jag inte ens är säker på om jag ska hoppa på eller av pluggtåget. samtidigt går det mig på nerverna att jag aldrig kan ta mig i kragen och fatta ett beslut. satsa på framtiden eller leva i nutiden?
försöker mitt i all denna sörja minnas tillbaka till mina sex veckor bortom tid och rum och blir bitter över att det inte är fortfarande.




Det är så bajsigt för solen skiner ju, det är sommar, jag är 22 år och fram till igår var allting bra.

2 kommentarer:

Den Bräckliga sa...

Men fina lilla du!
Du är aldrig plufsig och alltid bra och cool.
You can make it!
Det får vara skit en dag. Eller två. Men dom säger att det kommer solsken. Kanske även till Oslo - om solen har råd...
Det blir bra med plugg.
Det ordnar sig med skatten.
Du ordnar det, vännen!

Stinky sa...

Eller så kan du göra som dina kusiner och fejka att du fortfarande är fjortis och besöka den finfina världen(arna) i Forks. Man kan så lätt distansera sig från sina problem på det viset!

Jag hittar inget boende i Lund heller, men försöker intala mig att tält funkar utmärkt där nere i "utlandet".
kram