2009-11-15

hur ska det gå för en sån som jag?



jag vet att ämnet varit upp för diskussion ett X antal gånger nu. och fler lär det bli. men jag vet liksom inte hur det ska gå för en sån som jag.
hela dagen har jag haft en krypande känsla i kroppen. sen sån som bites you in your ass och vägrar släppa taget.
hursom. hög på socker och sånt som får systemet att gå på högvarv, tror jag mig nu ha kommit på det.
givetvis ska jag fortfarande söka till SDSU, söka kan man alltid. (det vill säga om jag väl får tummen ur och börjar styra..) och tanken av att plugga,surfa,leva och lära en termin eller två verkar fortsatt grymt!
men! så snart jag genomfört mina månader här i nowhere,whatwhere,anywhere-land, ska jag söka upp en tvättäkta jordglob, fukta mitt högra pekfinger, sätta snurr på bollen och pointa ut riktningen för hösten 2010 och framöver. va sägs, inte dumt huh?!

nä, jag vet inte. det låter lockande at the moment. en simpel lösning på en annars lätt knepig sits. kanske vägen till att releasa den indre wild childen i mig.

jag blir lätt ängslig av alla möjligheter men föga skapande.
hur var detdär nu igen?
-"life's not about finding yourself, it's about creating yourself"

1 kommentar:

Evelina: sa...

Ska jag återanvända gamla goda ordspråket "Man vill ha det man inte kan få"?
För trots att man trivs sjuukt bra med sin utbildning och sin stad och allt, så får man ändå en galen längtan efter att göra som vissa andra som kan snurra en jordglob och bara DRA dit! So fakkin do it! :)